Forum: Åpent forum

Det spirer og gror:)

Ønsker nye og gamle hagevenner i fin vår og sommer i sonen Hagen .Det er så spennend

e om våren synes jeg hva som lever, og hva som ikke kommer mer .Og jeg er veldig spent på hva som skjuler seg i her,

i dette grønne med litt rosa i tuppene .( bilde)

Ønsker dere en fin søndag.

Med en av mine favorittfugler ,ønsker jeg dere en fin søndag/uke ,
Har og et ønske om at dere som overskrift på bildene dere legger ut, bruker navnet på blomsten / busken/ planten osv .Håper der forsetter og legge ut slik at denne Hagesonen kan fortsette og blomstre ….Kos dere …

Ønsker dere en blomsterglad vår .

Håper at dere vil dele bilder fra deres flotte hager med oss her i Hagesonen ,

Svibel- og amaryllisløker

Mitt spørsmål gjelder egentlig ikke hage, men det er kanskje ikke helt usannsynlig at noen hageeksperter også har god erfaring med inneblomster.
Etter julen har jeg mange avblomstrede svibelløker igjen. Jeg ville vært veldig glad for å få råd fra de som selv har personlig erfaring med “gjenbruk” av disse løkene om hvordan få de til å blomstre igjen. Jeg synes det er synd bare å kaste dem i søpla. Har også en amaryllis. Den vet jeg skal stå tørt og mørkt en periode før den settes inn i stuevinduet til driving igjen. Fikk det til én gang for mange år siden, etter det har det aldri lyktes.

En vandring i septemberhagen ...

Nå er snart denne sommeren over også , tiden flyr av sted ..
Har du lyst til å bli med på en høstvandring i hagen , er du velkommen ….Håper vi får en fin høst ….

Oxalis Iron Cross .

Er en spennende plante , som kan brukes til mer enn bare å stå i en potte ,I år har jeg den som ampel plate , i kasse på veggen , osv . Det var ei venninne av meg som satte meg på ideen , hun fikk en potte med Oxalis for lenge siden av meg .Hun plantet rundt om i forskjellig , jeg snappet opp ideen og gjorde litt mere ut av den ,Om våren setter jeg den bl,a i potter som jeg deler ut til venner og de som er glad i blomster ,Setter du 3-4 løker i ei potte ,det nok for den udvider seg veldig .Oxalisen har gitt meg og mange andre mye glede ,Om vinteren glemmer jeg de bort .de må stå frostfritt. .Jeg kjøpte den hos Bakker for mange år siden .mye glede i den lille posen med løk …Lykke til …

Ønsker dere en fin sommer .

Har ikke vært inne her på en stund ,så trodde det var masse bilder osv den gang ei .Men noen trofaste er jo her er glad for å se dere , Hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke var her ,men nå slapper jeg helt av med det …
Sloss mot ugraset mellom regnskurene , jeg jobber med og lage et staudebed ,av to bed .planter blomstene tettere sammen i det ene .Tror ikke det er noe farlig å flytte blomster nå ,slik som det regner …..Tar masse bilder ,men får ikke lagt de ut her for tror jeg har det travelt ,hehe …Kos dere i sommer da ..klem fra en stresset bestemor/ gartner osv

En vandring i min venninne Inger sin hage .

Er veldig glad i å se andres hager , vi bytter og deler blomster ser og beundrer.Inger og jeg deler gleden både ved og fiske i sammen , hagen og naturen .Har du lyst til å ta en tur så stikk innom…

Rusletur blant kveke og skvallerkål.

bilde
Bounty og jeg i hagen for å se på alt som spirer og gror .det er så tidlig alt.Men jeg syns at det skjer for fort ,rekker ikke og kose seg over det .

Hei alle sammen .

Ønsker dere velkommen til en ny vår i hagen , og

velkommen til nye medlemmer som har meldt seg inn i løpet av vinteren .Og få komme inn i andres hager ,og få se det som dere er stolt av gir meg nye ideer og glede ….Det blir nok bra .Kos dere i hagen og ha en flott påske uansett hvor dere skal være

Endelig vår :-)

Fantastisk deilig å kunne begynne å stelle ute igjen!! Klippet frukttrær og kost meg i drivhuset! Herlig med vår :-)

Pelargonium.

Mens vi venter på våren ,kan vi skrive litt og legge ut bilder av Pelargonium. Det er jo ikke bare en inne plante slik som det var før i tiden ,nå er også et samleobjekt .Har lest om flere som har flere 100 planter ,er jo kommet mange nye spennende .Jeg hadde de ute i hagen før , da var de ikke fine.Men etter jeg fikk tak over verandaen har jeg der .Syns det er veldig spennende å se, hvem som har overlevd vinteren .Har det gått galt med noen ,får en håpe at en av di som fikk avlegger , har en som lever . Velkommen med bilder osv ,Gleder meg,

Annonse